września 06, 2019

Koszula z haftowanej tkaniny - jak to szyć??

Pokażę Wam dzisiaj koszulę z którą trochę się męczyłam podczas szycia. Od razu mówię, że mam słabość do haftowanych tkanin. Na tą polowałam już od dłuższego czasu i udało mi się ją kupić w promocyjnej cenie.


koszula na guziki, jak uszyć, kołnierzyk, listwa, porady, krawieckie, jak wykończyć, materiał haftowany, tkanina haftowana, tkanina w kwiaty


Jednakże!
Pomimo tego, że wzór jest piękny to haft sprawia, że:

1.  Miejscami materiał jest gruby i sztywny.

Wynika to z tego, że haft jest gęsto wypełniony. Przy tkaninach z luźniejszym splotem haftu efekt będzie mniej odczuwalny. Grubość ma znaczenie zwłaszcza w miejscu szwów, dlatego warto listwę na guziki czy mankiety zrobić z bocznej część materiału, przy fabrycznej krawędzi, gdzie czasem nie ma haftu.

Wskazówka:
Jeśli chcesz uszyć ubranie, w którym są liczne elementy dodatkowe, to zwróć uwagę przy zakupie materiału czy haft jest na całości i czy będą "luźne" miejsce na wycięcie listwy, kołnierzyka czy innych elementów. U mnie niestety takich nie było.

koszula na guziki, jak uszyć, kołnierzyk, listwa, porady, krawieckie, jak wykończyć, materiał haftowany, tkanina haftowana, tkanina w kwiaty


2. W miejscu haftu materiał jest wypukły i przez to maszynie trudniej go równo transportować. Czasami haczy się na hafcie.

Wskazówki:
Warto szyć powoli i obserwować zachowanie maszyny.
Jeśli w maszynie jest regulowany docisk stopki warto na ścinku dopasować go do materiału z haftem i bez.

3. Materiał jest trudniejszy do prasowania. Warto wykorzystać parę, zamiast mocno dociskać żelazko.

Pamiętaj!
Jeśli materiał jest z włókna naturalnego lub sztucznego (nie wiesz co to znaczy? zajrzyj tutaj), jak w moim przypadku, najpierw go wypierz (dekatyzacja), żeby uległ skurczeniu przed szyciem, a nie po.


koszula na guziki, jak uszyć, kołnierzyk, listwa, porady, krawieckie, jak wykończyć, materiał haftowany, tkanina haftowana, tkanina w kwiaty


Powodzenia i miej piękny dzień :) Dziękuję, za odwiedziny bloga.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza