lipca 25, 2017

Poduszka na szpilki - tutorial krok po kroku

W dzisiejszym poście mam dla Was bardzo przyjemny tutorial na poduszkę na szpilki. Możecie zużyć skrawki materiałów i stworzyć ją w dowolnym kształcie. Do wypełnienia polecam ścinki dresówki i ocieplinę. Zaczynajmy! :)



Rozpoczynamy od złożenia kawałka tkaniny (lub dwóch kawałków) prawą stroną do prawej. Następnie odrysowujemy obrys okręgu lub innej figury na materiale. Spinamy szpilkami i wycinamy zarys. Ja dodałam dodatkowo zapas na szew.

jak uszyć, szycie, na maszynie, krawiectwo, tutorial, diy, krok po kroku, darmowy, pdf, poduszka, poszewka, na szpilki, dla początkujących,

Tak złożone materiały zszywamy, pamiętając o:
- zachowaniu min. 0,5 cm zapasu na szew (odległość między krawędzią tkaniny, a linią szwu)
- wykonaniu rygielka na początku i końcu
- pozostawieniu otworu do wywrócenia poduszki
- szyciu stopniowo - nie kręcimy tkaniną w czasie szycia, tylko co chwilkę się zatrzymujemy, wbijamy igłę, podnosimy stopkę i obracamy materiał :) dzięki temu wyjdzie nam ładny okrąg!

jak uszyć, szycie, na maszynie, krawiectwo, tutorial, diy, krok po kroku, darmowy, pdf, poduszka, poszewka, na szpilki, dla początkujących,

Tak zszytą poduszeczkę nacinamy, po czym wywracamy na prawą stronę. Można przed wywróceniem obrzucić zygzakiem (po nacięciu). Dzięki nacięciom zachowamy okrągły kształt poduszeczki po obróceniu. Całość prasujemy, wkładając zapas na szew przy otworze do jego środka.

jak uszyć, szycie, na maszynie, krawiectwo, tutorial, diy, krok po kroku, darmowy, pdf, poduszka, poszewka, na szpilki, dla początkujących,

Wypychamy poduszeczkę i zaszywamy otwór. Robimy to maszynowo, tuż przy krawędzi lub ręcznie, szwem krytym. W linku znajdziecie filmik na YT. Pamiętajcie, by szew układał się w drabinkę, był równoległy i prostopadły, dzięki czemu po ściągnięciu nitek stanie się niewidoczny.

jak uszyć, szycie, na maszynie, krawiectwo, tutorial, diy, krok po kroku, darmowy, pdf, poduszka, poszewka, na szpilki, dla początkujących,

Voila! Gratulacje! :) Teraz możecie cieszyć się piękną ozdobą do Waszej pracowni :) Już wkrótce kolejne tutoriale, tymczasem polub nas na FB, śledź bloga i instagram, by rozwijać wiedzie o szyciu :)

jak uszyć, szycie, na maszynie, krawiectwo, tutorial, diy, krok po kroku, darmowy, pdf, poduszka, poszewka, na szpilki, dla początkujących,